Utangaçlık(Çekingenlik) - PerEXP

Utangaçlık(Çekingenlik)

Utangaçlık(Çekingenlik)


Utangaçlık(Çekingenlik) nedir ? Nasıl yenilir ?


[Utangaçlık(Çekingelik) nedir?]

Utangaçlık genel olarak insanlardan kaçınmaya eğimli olmak anlamına gelir. Yani insanlarla beraber konuşurken, fikir alışverişi yaparken, birlikte iş yaparken oluşan güven yetersizliğidir. Aslında burada olan yakışıksız, rahatsızlık verici hissiyatını üstünden atma istediğidir. Utangaç insanlar bir şey söylediği zaman toplumda böyle gözüktüklerini düşünürler. Bu da insanın potansiyelini ortaya koymasına engel olan bir durum olduğu için utangaç insanlar kendilerini gerçekleştiremezler. Konuşmaya, bir fikir söylemeye bile utanan insan olabilir(Mesela ben öyleydim :D). Bu yanlış bir şey değil lakin bunu fark etiyseniz kendiniz için harekete geçmeniz lazım. Şimdi siz buraya geldiyseniz muhtemelen bu sorunun cevabını arıyorsunuzdur. O zaman diğer başlığa geçelim
.


(Utangaçlık nasıl yenilir?)

Aynı markete gidip ürünün yanlış olduğunu söylerken, birisi sıramı aldığında itiraz etmeye çalışırken, öğretmenime sorunumu anlatmaya çalışırken veya karşı cinsle konuşurken utanmışlığım olmuştu ancak burada en bilinmesi gereken nokta bunun utanılacak bir şey olmadığıdır. Evet, çözüm bu! Sadece bu. Bunu yenmeye çalışırken bunu yapmak bile insana "kesin rezil olacağım" gibi benzer düşünceler verse de o esnada yaptığım bu hareket o alandaki utancımı tamamen yok etmişti. Mesela karşı cinsten bir şey istemeniz gerekiyor. O zaman da utancınız sizi sürekli etkiliyor diyelim. Mesela benim bu noktada kendime hatırlattığım "Ben utanılacak bir şey yapmıyorum aksine normal bir insanın yapması gereken/yapabileceği bir şey yapıyorum" hatırlatması bana cesaret verip kendimi ifade etmem karşı cise karşı olan tüm utancımı yok etmişti. Yani zorlansam bile anlık kendime cesaret verip bunun sonuçlarının zararsız ve tam da istediğim gibi olması benim o alana dair olan utancımı tamamen yok etmişti ve bu diğer utandığınız alanlarda da sizi cesarete teşvik ediyor. Ayrıca şunu da kendinize sormanız lazım: Herkesin başına gelebilecek veya yapabileceği olaydan ötürü beni niye yargılasın/üzerime gelsin ki? Eğer karşı taraf sizden bu normal tavrı kabul etmiyorsa sakın ben yanlış bir şey yaptım havasına kapılıp da içinize çekilmeyin. Çünkü burada yanlış olan siz değilsiniz karşı taraftır. Burada bahsettiklerim normal utanmalardı. Birde bunu aşk gibi durumları ifade etme tarafları var. Onun karşısında sergilediğiniz her tavıra önem verdiğiniz için gerçek(doğal) davranamıyorsunuz ve bu sizinn potansiyelinizi ortaya koymanıza tamamen engel oluyor. Bu yüzden bu gibi durumlarda kendinizi ne kadar çabuk ona ifade ederseniz o kadar zamanınızı kaybetmemiş olursunuz. Öte yandan utangaçlık tamamen atılması gereken bir duygu değildir. Aksine ahlak yasaları aşmaya çekinmeniz(utanmanız) sizi yine normal(model) bir birey yapar. Yani ne fazla utanır ne de fazla utanmaz olun.

+Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim. Elimden geldiğince bu durumu anlatmaya çalıştım. Tanım kımının genel olması açısından 2 adet kaynaktan ufak ufak faydalandım diyebilirm. Onun dışında benim tecrübelerim olduğunu okurken hissetmişsinizdir. İyi günler ve tecrübeli hayatlar dilerim.+

kaynaklar:
*vikipedi(tanım)
*utangaçlık nasıl yenilir? - beyhan budak

Fikirlerinizi yorum yazarak belirtin :D